Miasto Turek - Logo

Unia EuropejskaProgram Czyste Powietrze Rzeczpospolita PolskaWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w PoznaniuBiuletyn Informacji Publicznej  Biuletyn Informacji Publicznej

Informacja o wynikach konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek, w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych.

Na podstawie Zarządzenia Nr 129/2024 Burmistrza Miasta Turku z dnia 4 lipca 2024 r. w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych przedmiotem konsultacji były:

  1. projekt uchwały w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek, przewidujący utworzenie 8 jednostek pomocniczych, stanowiący załącznik nr 1 do zarządzenia;
  2. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 1 w Turku, stanowiący załącznik nr 2 do zarządzenia;
  3. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 2 w Turku, stanowiący załącznik nr 3 do zarządzenia;
  4. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 3 w Turku, stanowiący załącznik nr 4 do zarządzenia;
  5. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 4 w Turku, stanowiący załącznik nr 5 do zarządzenia;
  6. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 5 w Turku, stanowiący załącznik nr 6 do zarządzenia;
  7. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 6 w Turku, stanowiący załącznik nr 7 do zarządzenia;
  8. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 7 w Turku, stanowiący załącznik nr 8 do zarządzenia;
  9. projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 8 w Turku, stanowiący załącznik nr 9 do zarządzenia;

Konsultacje z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek, których celem było zebranie opinii, uwag oraz wniosków dotyczących w/w projektów uchwał odbyły się w dniach od 8 lipca 2024 r. do 15 lipca 2024 r. (8 dni) poprzez:

  1. zamieszczenie projektów uchwał do publicznego wglądu na stronie internetowej Miasta Turek, na stronie Biuletynu Informacji Publicznej oraz wyłożenie w Urzędzie Miejskim w Turku, w terminie od dnia 8 lipca 2024 r. do dnia 15 lipca 2024 roku;
  2. przyjmowanie pisemnych opinii, uwag oraz wniosków do projektów, w terminie od dnia 8 lipca 2024 r. do dnia 15 lipca 2024 r., za pośrednictwem poczty tradycyjnej lub przesłanych drogą elektroniczną na adres: poczta@miastoturek.pl oraz osobiście w Urzędzie Miejskim w Turku, Biuro Obsługi Klienta.

W ramach przeprowadzonych konsultacji z mieszkańcami wpłynęły wnioski i uwagi do projektów uchwał:

  1. wniosek z dnia 8 lipca 2024 r w zakresie:
  1. dołączenia do obszaru Osiedla nr 1 ulic: Kaliskiej, Wąskiej, Szerokiej, Kączkowskiego- domy jednorodzinne (strona południowa), Miodowej, Mickiewicza, Szkolnej, Żeromskiego, Kościuszki, Sportowej do nr 5
  2. dodania do obszaru Osiedla nr 2 - Osiedla Młodych
  1. wniosek z dnia 9 lipca 2024 r. o treści:
  1. ,,§ 9 pkt 3 powinien brzmieć „Zarząd składa się z 5 osób, w tym przewodniczącego i wiceprzewodniczącego”.
  2. § 9 pkt 6 powinien brzmieć „ Posiedzenia Zarządu zwołuje Przewodniczący w miarę potrzeb, nie rzadziej niż raz w kwartale, zawiadamiając o tym pozostałych członków zarządu w ciągu 7 dni przed dniem jego odbycia”.
  3. § 12 pkt 2.4 powinien brzmieć „ Zebranie Ogólne Mieszkańców odbywa się w miarę istniejących potrzeb, jednak nie rzadziej niż jeden raz w roku. Lokal zabezpiecza Urząd Miasta i uczestniczy w nim Burmistrz lub delegowany pełnomocnik.
  4. W §10, § 12, § 14, § 15, § 21, należy uporządkować numerację.
  5. § 16 pkt 3 powinien brzmieć „W pierwszej kolejności przeprowadza się wybór członków Zarządu, a następnie spośród nich dokonuje wyboru Przewodniczącego, który nie może być radnym innego organu samorządowego oraz wybór wiceprzewodniczącego”.
  6. W § 9 pkt 2 zmienić 3 na 5 nazwiskach
  7. W § 22 pkt 1 wykreślić „i jego Przewodniczący”. Przewodniczący jest członkiem Zarządu i jest zbędne akcentowanie.
  8. § 24 pkt 2 powinien brzmieć „W przypadku przeznaczenia środków finansowych na działalność Osiedla w budżecie Gminy. Członkowie Zarządu Osiedla są obowiązani do przestrzegania obowiązujących przepisów i stosowania procedur obowiązujących w Urzędzie Miejskim w Turku.
  9. Jako Przewodniczący uważam, że podział społeczeństwa na Osiedlu Wyzwolenia na dwa Samorządy, nie jest czymś dobrym. Jest bezcelowe i mam negatywną opinię na ten temat. Uważam, że jest to zły pomysł, który nie przyniesie korzyści, a wręcz przeciwnie - może doprowadzić do niepotrzebnych konfliktów przy organizacji różnych imprez np. festyn czy konkurs balkonowy. Powinniśmy dążyć do konsolidacji i integracji. W dodatku najstarsza część os. Wyzwolenia to jest bloki od 1 do 12 były zawsze pod Samorządem nr 7 a teraz mają być numerem 8,”
  1. wniosek z dnia 11 lipca 2024 r. dotyczył zapisu w § 7 pkt 1, że organem uchwałodawczym w Osiedlu jest Rada o liczbie członków wg. art. 17 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym, nie więcej jednak niż 21.

Wynik konsultacji ma charakter opiniodawczy i nie jest wiążący, jednak po dokonaniu analizy Burmistrz Miasta Turku:

  • wniosek nr 1 uznał jako zasadny i uwzględnił w projektach uchwał:
  1. w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek, przewidujący utworzenie 8 jednostek pomocniczych,
  2. w sprawie statutu Osiedla nr 1 w Turku,
  3. w sprawie statutu Osiedla nr 2 w Turku,

poprzez zmiany granic i obszarów Osiedli 1 i 2,

  • wniosek nr 2 w części dotyczącej zmiany granic obszarów Osiedli nr 7 i 8, oraz zmiany liczby członków zarządu uznał a zasadny oraz uwzględnił w projektach uchwał :
  1. projekt uchwały w sprawie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek,

2) projekt uchwały w sprawie statutu Osiedla nr 7 w Turku,

poprzez zmianę granic i obszaru Osiedla nr 7 i liczby członków zarządu.

W pozostałym zakresie wniosek nr 2 nie został uwzględniony w projektach uchwał.

  • wniosek nr 3 nie zawiera szczegółowych regulacji zasad wyboru i działania Rady Osiedla w związku z czym powyższa sugestia nie została uznana jako możliwa do zrealizowania i uwzględnienia w projektach uchwał.

Niniejsza informacja z przebiegu konsultacji z mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie utworzenia jednostek pomocniczych Gminy Miejskiej Turek i uchwalenia statutów jednostek pomocniczych zostanie przedstawiona Radzie Miejskiej Turek i opublikowana w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego, na stronie internetowej miasta oraz umieszczony na tablicy ogłoszeń Urzędu.

BURMISTRZ MIASTA

Romuald Antosik

 

Do pobrania:

pdfInformacja_o_wynikach_konsultacji_z_mieszkańcami_Gminy_Miejskiej_Turek_w_przedmiocie_utworzenia_jednostek_pomocniczych_Gminy_Miejskiej_Turek_i_uchwalenia_statutów_jednostek_pomocniczych.pdf

 

Pozostałe aktualności

W sobotę zapraszamy do Urzędu Miejskiego w Turku

Najbliższa sobota, 21 września 2024 r. jest dniem pracującym w Urzędzie Miejskim w Turku. Interesanci będą mogli załatwić swoje sprawy we wszystkich wydziałach urzędu, zarówno przy ul. Kaliskiej, jak też przy ul. Szkolnej i Browarnej oraz w Centrum Obsługi Inwestora przy ul. Jedwabniczej.

Więcej…

Zapraszamy na koncert w parku miejskim

Niedziela ma być słoneczna, z temperaturą 23°C. To ma być dzień idealny na spacer. A jak spacer, to oczywiście do parku miejskiego, gdzie od godz. 16.00 można posłuchać koncertu Orkiestry Dętej OSP Turek.

Więcej…

Więcej stref wolnych od dymu

Od 27 września 2024 r. będzie obowiązywał zakaz palenia papierosów tradycyjnych, elektronicznych i innych nowatorskich wyrobów tytoniowych na terenie nowych stref wolnych od dymu w Turku. Warto zapoznać się z tymi strefami, bo palenie tam grozi grzywną w wysokości 500 zł.

Więcej…