Miasto Turek - Logo

Unia EuropejskaProgram Czyste Powietrze Rzeczpospolita PolskaWojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w PoznaniuBiuletyn Informacji Publicznej  Biuletyn Informacji Publicznej

Miasto Turek rozpoczęło realizację projektu dotyczącego wprowadzenie nowych e-usług w Urzędzie Miejskim w Turku.

W dniu 14 stycznia br. Miasto Turek podpisało z Zarządem Województwa Wielkopolskiego umowę o dofinansowanie projektu pn. „Rozbudowa dostępu obywateli i przedsiębiorców do cyfrowych usług publicznych wraz z ich automatyzacją w mieście Turek”.

Projekt zakłada wprowadzenie w Urzędzie Miejskim w Turku szeregu usprawnień, które przekładają się na sprawne świadczenie kilkunastu e-usług na 5 poziomie dojrzałości. Dzięki temu mieszkańcy, przedsiębiorcy i instytucje będą mogli wiele spraw załatwić całkowicie w trybie on-line – bez konieczności osobistego pojawienia się w siedzibie Urzędu.

Realizowany Projekt jest dofinansowany ze środków Unii Europejskiej.

Poniżej szczegóły:

Przedmiot projektu:

Zakres projektu obejmuje realizację następujących zadań:

1. Zakup 3 serwerów;

2 . Zakup niezbędnego oprogramowania bazy danych;

3. Zakup licencji do uruchomienia e-usług,

4. Szkolenia dla pracowników z wdrażanych e-usług;

5. Uruchomienie i wdrożenie 13 e-usług na 5 poziomie dojrzałości dotyczących:

- elektronicznej obsługi podatku od nieruchomości od osób fizycznych oraz od osób prawnych;

- elektronicznej obsługi podatku rolnego od osób fizycznych oraz od osób prawnych;

- elektronicznej obsługi podatku leśnego od osób fizycznych oraz od osób prawnych;

- elektronicznej obsługi podatku od środków transportowych;

- elektronicznej obsługi opłaty za sprzedaż napojów alkoholowych;

- elektronicznej obsługi zobowiązania z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi;

- elektronicznej obsługi wniosku o rozłożenie na raty;

- elektronicznej obsługi wniosku o odroczenie terminu płatności podatku lub zaległości podatkowej

- elektronicznej obsługi wniosku oraz wydania zaświadczenia o figurowaniu/niefigurowaniu w ewidencji podatników;

- elektronicznej obsługi wniosku oraz wydania zaświadczenia o niezaleganiu w podatkach;

6. Opracowanie Studium Wykonalności projektu;

7. Promocja projektu.

Głównym celem realizacji projektu jest wsparcie rozwoju elektronicznych usług publicznych w zakresie e-administracji.

Rezultatem projektu będzie świadczenie 13 e-usług na 5 poziomie dojrzałości dla mieszkańców, przedsiębiorców i instytucji z terenu miasta Turek, a także mieszkańców gmin ościennych z terenu kolsko-tureckiego obszaru funkcjonalnego, korzystających z usług administracyjnych Urzędu Miejskiego w Turku.

Beneficjent:

Gmina Miejska Turek

Okres realizacji: 10.05.2024 r. – 31.12.2026 r.

Całkowity koszt: 2 352 400,00PLN

Kwota dofinansowania ze środków UE : 1 643 460,00PLN

Wkład Gminy Miejskiej Turek: 704 340,00PLN

Źródła dofinansowania:

Program Fundusze Europejskie dla Wielkopolski 2021-2027

Priorytet 01 Fundusze europejskie dla wielkopolskiej gospodarki

Działanie 01.04 Rozwój e-usług i e-zasobów publicznych w ramach ZIT

Zestawienie FE+RP+UE+HERB

 

Pozostałe aktualności

Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP zaprasza do współpracy organizacje pozarządowe

Stowarzyszenie Centrum Promocji i Rozwoju Inicjatyw Obywatelskich PISOP zaprasza organizacje pozarządowe, organizacje społeczne i grupy nieformalne do skorzystania z bezpłatnego wsparcia w ramach projektu "Nakręcamy społeczne działania w subregionie konińskim".

Więcej…

Urząd Miejski w Turku poszukuje pracownika

Urząd Miejski w Turku poszukuje pracownika na cały etat, w tym pół etatu na stanowisku inspektora w Wydziale Inżynierii Miejskiej Dróg i Zieleni i pół etatu jako gminny doradca klimatyczny. Kandydaci mogą zgłaszać się do 25 lutego.

Więcej…

Wyniki konsultacji społecznych dotyczących nadania nazwy ulicy i placu

Od 21 do 31 stycznia 2025 r. były przeprowadzone konsultacje z mieszkańcami dotyczące nadania nazwy ulicy i placu położonych na terenie Gminy Miejskiej Turek.

Szczegóły tutaj.