Pliki do pobrania:
- Treść obowiązku informacyjnego umowy dotacji na realizację zadań publicznych.pdf
- Treść obowiązku informacyjnego umowy dotacji na realizację zadań publicznych.docx
- Herb miasta Turek.jpg
- Logo miasto z potencjałem.jpg
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2025
Pliki do pobrania:
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych 2025
Zaktualizowany harmonogram kosztorys i opis zadań - 2025
NABÓR KANDYDATÓW
NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWYCH
W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT
Na podstawie art. 15 ust. 2d i 2da ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1491 ze zm.), art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465 ze zm.) oraz Uchwały Nr VIII/68/24 Rady Miejskiej Turku z dnia 21 listopada 2024 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025 (Dz. Urz. Woj. Wlkp. z 2024 r. poz. 9961)
BURMISTRZ MIASTA TURKU
zaprasza
przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznego do udziału w pracach komisji konkursowych w otwartych konkursach ofert
na realizację zadań publicznych w roku 2025
Informacje ogólne:
1. Celem niniejszego ogłoszenia jest utworzenie bazy kandydatów na członków komisji konkursowych reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ustawy, którzy są zainteresowani udziałem w pracach komisji konkursowych
w roku 2025.
2. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny.
Wymagania stawiane kandydatom:
Członkami komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert
na realizację zadań publicznych w 2025 r., mogą być przedstawiciele organizacji, którzy spełniają następujące kryteria:
1) reprezentują organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione
w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje biorące udział w konkursie,
2) nie pozostają wobec oferentów biorących udział w konkursie w takim stosunku prawnym
lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości,
co do ich bezstronności,
3) mają przynajmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania ofert
na realizację zadań i/lub realizacji zadań,
4) posiadają wiedzę w dziedzinach obejmujących zakres zadań publicznych określonych
w Programie współpracy.
Zadania komisji konkursowych:
1. Ocena ofert pod względem zawartości merytorycznej poprzez dokonanie analizy ofert
na podstawie formularza oceny merytorycznej z uwzględnieniem kryteriów określonych
w treści ogłoszenia o konkursie.
2. Odrzucenie ofert, które w ocenie merytorycznej nie uzyskają wymaganych do uzyskania punktów.
3. Proponowanie rozdziału środków pomiędzy wybranymi ofertami na podstawie oceny ofert.
4. Rekomendowanie zaopiniowanych ofert Burmistrzowi Miasta Turku.
Wybór członków komisji konkursowych z bazy kandydatów na członków komisji konkursowych reprezentujących organizacje pozarządowe:
Wyboru członków komisji konkursowych dokona Burmistrz Miasta Turku.
Miejsce złożenia dokumentów:
Zgłoszenia należy składać na załączonym formularzu w formie pisemnej, w wybrany przez siebie sposób:
- drogą pocztową na adres 62-700 Turek, ul. Kaliska 59,
- drogą elektroniczną na adres: kinga.trzmielewska@miastoturek.pl,
- bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku.
Termin składania dokumentów: do dnia 14 lutego 2025 r.
Formularz zgłoszeniowy do pobrania tutaj
Obowiązek informacyjny tutaj
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej; kultury; ochrony i promocji zdrowia; nauki, edukacji, oświaty i wychowania oraz pomocy społecznej w roku 2025
Burmistrz Miasta Turku ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie: wspierania i upowszechniania kultury fizycznej; kultury; ochrony i promocji zdrowia; nauki, edukacji, oświaty i wychowania oraz pomocy społecznej w roku 2025.
Oferty należy sporządzić na formularzu według wzoru stanowiącego załącznik do Rozporządzenia Przewodniczącego Komitetu Do Spraw Pożytku Publicznego z dnia 24 października 2018 r. w sprawie wzorów ofert i ramowych wzorów umów dotyczących realizacji zadań publicznych oraz wzorów sprawozdań z wykonania tych zadań (Dz.U. z 2018 r., poz. 2057). Wszystkie pozycje formularza oferty muszą zostać wypełnione zgodnie z pouczeniem, co do sposobu wypełniania oferty.
Wzory dokumentów dostępne tutaj.
Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z napisem „Konkurs na realizację zadania publicznego pt. ,,…” , w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59, 62-700 Turek lub nadesłać pocztą (decyduje data stempla pocztowego) do 17 lutego 2025 r. do godz. 15:15.
Szczegóły dostępne tutaj.
Zaproszenie
Organizacje pozarządowe
z terenu miasta Turku
Serdecznie zapraszam na spotkanie, które odbędzie się 2 stycznia 2025 r. o godz. 1430 w sali im. "Solidarności” Urzędu Miejskiego w Turku.
W programie spotkania:
-sprawozdanie z realizacji programu współpracy Gminy Miejskiej z organizacjami pozarządowymi innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024,
-omówienie programu współpracy Gminy Miejskiej z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025,
-informacja o ogłoszeniu otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych na rok 2025,
-dyskusja na temat planowanych działań w roku 2025 przez poszczególne stowarzyszenia.
Z przyczyn organizacyjnych proszę o potwierdzenia przybycia do 27 grudnia 2024 r. pod nr tel. 63 289 61 44/45 lub aleksandra.purcel@miastoturek.pl.
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turku
Zaproszenie Regionalnego Ośrodka Polityki Społecznej w Poznaniu
Zapraszamy na spotkanie 11 grudnia br. dotyczące założeń i możliwości wsparcia dla Turku i gmin z powiatu tureckiego oferowanego w ramach projektu: "Wsparcie zmiany społecznej w Wielkopolsce Wschodniej". Niżej plan spotkania.
Prosimy o potwierdzenie uczestnictwa w spotkaniu do piątku 6 grudnia na adres mailowy: sylwia.frankowska@rops.poznan.pl
Więcej informacji nt. projektu: "Wsparcie zmiany społecznej w Wielkopolsce Wschodniej" znajdą Państwo w zakładce:
https://rops.poznan.pl/projekty/dofinansowane-przez-unie-europejska/fundusze-europejskie-dla-wielkopolski-na-lata-2021-2027/wsparcie-zmiany-spolecznej-w-wielkopolsce-wschodniej
Burmistrz Miasta Turku ogłasza konkurs o tytuł ,,Wolontariusz Roku 2024"
Tytuł ,,Wolontariusz roku 2024” może otrzymać osoba fizyczna, która bez wynagrodzenia, świadomie i dobrowolnie działała w roku 2024 na rzecz innych organizacji instytucji oraz osób indywidualnych wykraczając poza więzi rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Celem konkursu jest:
-uhonorowanie dobroczynnej, społecznej działalności osób, które bez względu na wiek, wykształcenie, stan zdrowia, pracują bez wynagrodzenia na rzecz mieszkańców miasta Turku,
-wzmocnienie rangi wolontariusza w życiu środowisk lokalnych,
-podziękowanie wolontariuszom za ich pracę i zaangażowanie w działalność na rzecz organizacji pozarządowych i mieszkańców Turku.
Do zgłaszania kandydatów zapraszamy osoby indywidualne, organizacje pozarządowe, instytucje publiczne i niepubliczne, które doświadczyły bezinteresownej, dobroczynnej, społecznej pomocy wolontariusza.
Zgłoszenia (wg karty zgłoszeń) kandydata do konkursu prosimy przesłać lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59 z dopiskiem „Konkurs o tytuł Wolontariusz roku 2024” do dnia 25 listopada br.
Szczegółowe zasady konkursu określa Zarządzenie Burmistrza Miasta Turku nr 208/2024 z dnia 8 listopada 2024 r. w sprawie ogłoszenia konkursu ,,Wolontariusz roku 2024” zamieszczone na stronie internetowej www.miastoturek.pl i www.bip.miastoturek.pl. Zarządzenie to dostępne jest również w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku, pokój nr 120, tel. (063) 289-61-45.
Do pobrania:
Zarządzenie_nr_208_z_dnia_8_listopad_Konkurs_Wolontariusz_Roku_2024.doc
Regulamin_Konkurs_Wolontariusz_Roku_2024.doc
Karta_zgłoszenia_Konkurs_Wolontariusz_Roku_2024.doc
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 27 września 2024 r. o konsultacji z organizacjami pozarządowymi projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2025
Załącznik_nr_1_-_projekt_uchwały_program_współpracy_2025.docx
Załącznik_nr_2_-_formularz_zgłoszeń_uwag_do_programu_współpracy_2025.docx
Załącznik_nr_3_-_ogłoszenie_o_możlowości_zgłaszania_uwag_do_programu_współpracy_2025.docx
Organizacje pozarządowe z terenu miasta Turku
Szanowni Państwo,
informuję o rozpoczęciu prac nad opracowywaniem projektu ,,Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi na rok 2025".
W związku z powyższym zapraszam przedstawicieli Państwa organizacji pozarządowej działającej na terenie miasta Turku do zgłaszania oczekiwanych form współpracy i propozycji zadań publicznych, które Państwa zdaniem powinny być wspierane przez Gminę Miejską Turek a realizowane przez organizacje pozarządowe w roku 2025. Propozycje do programu proszę zgłaszać w terminie do 16 września 2024 r. pocztową elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl.lub tradycyjną na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59.
Z wyrazami szacunku
Zastępca Burmistrza Miasta Turku
Jerzy Kurzawa
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku
z dnia 9 sierpnia 2024 r.
o konsultacji z organizacjami pozarządowymi
projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zmiany Uchwały IX/58/11 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za pobyt dziecka w żłobku prowadzonym przez Gminę Miejską Turek, maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie oraz określenia warunków częściowego zwolnienia od ponoszenia opłat.
Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.
I. Przedmiot konsultacji: projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zmiany Uchwały IX/58/11 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 kwietnia 2011 r. w sprawie ustalenia wysokości opłaty za pobyt dziecka w żłobku prowadzonym przez Gminę Miejską Turek, maksymalnej wysokości opłaty za wyżywienie oraz określenia warunków częściowego zwolnienia od ponoszenia opłat.
II. Termin konsultacji: od 12 sierpnia 2024 r. do 23 sierpnia 2024 r.
III. Forma konsultacji: złożenie pisemnej opinii lub uwag drogą pocztową na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta.
IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Turku.
Dokumenty do pobrania:
FORMULARZ_zarządzenie_konsultacje_zmiany_uchwały_odpłatności_w_żłobku_miejskim.docx
PROJEKT_UCHWAŁY_zarządzenie_konsultacje_zmiany_uchwały_odpłatności_w_żłobku_miejskim.docx
Zarządzenie_146.2024_-_konsultacje_zmiany_uchwały_odpłatności_w_żłobku_miejskim.docx
Ogłoszenie o możliwości zgłaszania uwag do oferty na realizację zadania publicznego pn. ,,Przeciwdziałanie alkoholizmowi - Prowadzenie działalności profilaktycznej dla dzieci i młodzieży poprzez dostarczanie im pozytywnych wzorców spędzania wolnego czasu – Profilaktyka to też muzyka – Plenerowy Koncert w Parku Miejskim”.
Do Urzędu Miejskiego w Turku wpłynęła oferta Ochotniczej Straży Pożarnej w Turku ul. 3-go Maja 8, 62-700 Turek, na realizację zadania publicznego pn. ,,Przeciwdziałanie alkoholizmowi - Prowadzenie działalności profilaktycznej dla dzieci i młodzieży poprzez dostarczanie im pozytywnych wzorców spędzania wolnego czasu – Profilaktyka to też muzyka – Plenerowy Koncert w Parku Miejskim”. Uznając celowość realizacji zadania publicznego w/w ofertę zamieszcza się na okres 7 dni w sposób określony w art.19a ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie
(Dz. U. z 2023 r., poz.571).
Na podstawie art.19a ust.4 w/w ustawy każdy, może zgłosić uwagi dotyczące do oferty do dnia 16 maja 2024 r. w formie pisemnej na adres: Urząd Miejski w Turku ul. Kaliska 59,62-700 Turek lub drogą elektroniczną na adres: oss@miastoturek.pl
Romuald Antosik
Burmistrz Miasta Turku
OSP oferta z własnej inicjatywy.pdf
Ogłoszenie - pozyskiwanie środków na działalnia społeczne
Organizacja ogrodu społecznego na osiedlu, wspólne sprzątanie lasu, sadzenie drzew, tworzenie murali, warsztaty, spotkania integrujące sąsiadów to tylko przykłady działań, na które można otrzymać pieniądze. Ale jak to zrobić i gdzie je znaleźć? Z początkiem kwietnia ruszył konkurs dotacyjny dla mieszkańców i organizacji pozarządowych pn. Wielkopolska Wiara, który jest dobrą ku temu okazją.
Zapraszamy 9 kwietnia na godz. 15.00 na spotkanie w Urzędzie Miejskim – sala im. Solidarności.
Podczas spotkania przedstawiciel, Stowarzyszenia Centrum PISOP Piotr Kotlarek, opowie po krótce o tym jak tworzyć projekty społeczne oraz czym jest konkurs mikrodotacji Wielkopolska Wiara oraz jakie warunki należy spełnić aby aplikować.
Aby wziąć udział w spotkaniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego pod linkiem https://forms.gle/q4oxxZyVG4Pn15LTA
Projekt Wielkopolska Wiara współfinansowano ze środków Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa Obywatelskiego w ramach Rządowego Programu Fundusz Inicjatyw Obywatelskich NOWEFIO na lata 2021–2030.
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2024
Pliki do pobrania:
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych 2024.docx
Zaktualizowany harmonogram kosztorys i opis zadań - 2024.docx
Protokół z przebiegu konsultacji społecznych dot. projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali w budynkach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu
Plik do pobrania: Protokół z przebiegu konsultacji społecznych dot. projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali w budynkach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu.odt
NABÓR KANDYDATÓW
NA CZŁONKÓW KOMISJI KONKURSOWYCH
W OTWARTYCH KONKURSACH OFERT
Na podstawie art. 15 ust. 2d i 2da ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r., poz. 571), art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023 r., poz. 40 ze zm.) oraz Uchwały Nr LXXII/448/23 Rady Miejskiej Turku z dnia 28 listopada 2023 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024 (Dz.Urz.Woj. Wlkp poz.11224)
BURMISTRZ MIASTA TURKU
zaprasza
przedstawicieli organizacji pozarządowych lub podmiotów prowadzących działalność pożytku publicznegodo udziału w pracach komisji konkursowych w otwartych konkursach ofert
na realizację zadań publicznych w roku 2024
Informacje ogólne:
1. Celem niniejszego ogłoszenia jest utworzenie bazy kandydatów na członków komisji konkursowych reprezentujących organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy, którzy są zainteresowani udziałem w pracach komisji konkursowych w roku 2024.
2. Udział w pracach komisji konkursowej jest nieodpłatny.
Wymagania stawiane kandydatom:
Członkami komisji konkursowych do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert na realizację zadań publicznych w 2024 r., mogą być przedstawiciele organizacji, którzy spełniają następujące kryteria:
1) reprezentują organizacje pozarządowe lub podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje biorące udział w konkursie,
2) nie pozostają wobec oferentów biorących udział w konkursie w takim stosunku prawnym lub faktycznym, który mógłby budzić uzasadnione wątpliwości, co do ich bezstronności,
3) mają przynajmniej dwuletnie doświadczenie w zakresie przygotowywania ofert na realizację zadań i/lub realizacji zadań,
4) posiadają wiedzę w dziedzinach obejmujących zakres zadań publicznych określonych w Programie współpracy.
Zadania komisji konkursowych:
1. Ocena ofert pod względem zawartości merytorycznej poprzez dokonanie analizy ofert na podstawie formularza oceny merytorycznej z uwzględnieniem kryteriów określonych w treści ogłoszenia o konkursie.
2. Odrzucenie ofert, które w ocenie merytorycznej nie uzyskają wymaganych do uzyskania punktów.
3. Proponowanie rozdziału środków pomiędzy wybranymi ofertami na podstawie oceny ofert.
4. Rekomendowanie zaopiniowanych ofert Burmistrzowi Miasta Turku.
Wybór członków komisji konkursowych z bazy kandydatów na członków komisji konkursowych reprezentujących organizacje pozarządowe:
Wyboru członków komisji konkursowych dokona Burmistrz Miasta Turku.
Miejsce złożenia dokumentów:
Zgłoszenia należy składać na załączonym formularzu w formie pisemnej droga pocztową na adres 62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: oss@miastoturek.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku.
Termin składania dokumentów: do dnia 12 lutego 2024 r.
Formularz zgłoszeniowy do pobrania tutaj
Obowiązek informacyjny tutaj
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku o konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek projektu uchwały w sprawie zasad wynajmowania lokali w budynkach wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek, oddanych do użytkowania po 1 stycznia 2024r.
Ogłoszenie, formularz uwag, projekt uchwały i zarządzenie o konsultacjach do pobrania tutaj
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej, kultury, ochrony i promocji zdrowia – zwalczania narkomanii, przeciwdziałania alkoholizmowi, promocji zdrowia, nauki, edukacji, oświaty i wychowania oraz pomocy społecznej w roku 2024
Zarządzenie_nr_9.2024_-_konkurs_ofet.doc
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 11 października 2023 r. o konsultacji z organizacjami pozarządowymi projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2024
pełna treść ogłoszenia wraz z załącznikami znajduje się na stronie Biuetynu Zamówień Publicznych tutaj
Szanowni Państwo,
informuję o rozpoczęciu prac nad opracowywaniem projektu ,,Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi na rok 2024".
W związku z powyższym zapraszam przedstawicieli Państwa organizacji pozarządowej działającej na terenie miasta Turku do zgłaszania oczekiwanych form współpracy i propozycji zadań publicznych, które Państwa zdaniem powinny być wspierane przez Gminę Miejską Turek a realizowane przez organizacje pozarządowe w roku 2024. Propozycje do programu proszę zgłaszać w terminie do 29 września 2023 r. pocztową elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl.lub tradycyjną na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59.
Protokół z przebiegu konsultacji dot. projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasd wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy miejskiej Turek
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 10 sierpnia 2023 r. o konsultacji z organizacjami pozarządowymi oraz mieszkańcami Gminy Miejskiej Turek projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek
Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzące działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek oraz mieszkańcy Gminy Miejskiej Turek z całego obszaru Miasta w przedmiocie uchwały.
I. Przedmiot konsultacji: projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek.
II. Termin konsultacji: od 16 sierpnia 2023 r. do 28 sierpnia 2023 r.
III. Forma konsultacji: złożenie pisemnej opinii uwag oraz wniosków drogą pocztową na adres:
62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: poczta@miastoturek.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim do skrzynki podawczej, w holu budynku, ul. Kaliska 59.
IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Mienia Komunalnego w Urzędzie Miejskim w Turku.
Burmistrz Miasta Turku
Romuald Antosik
Projekt uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek, formularz zgłoszenia opinii, uwag i wniosków oraz zarządzenie znajdują się tutaj
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2023 w zakresie:
KULTURY FIZYCZNEJ
1. Szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych oraz organizacja i udział w zawodach z zakresu piłki nożnej:
Lp. |
Nazwa oferenta |
Nazwa zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Miejsko-Gminny Klub Sportowy "TUR 1921” |
Szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych oraz organizacja i udział w zawodach z zakresu piłki nożnej |
25 000 zł |
2. Organizacja imprez rekreacyjno – sportowych dla mieszkańców Turku:
Lp. |
Nazwa oferenta |
Nazwa zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Stowarzyszenie KOPERNIK PLUS |
I Biegi EUROPA TU-rek |
8 000 zł |
OCHRONY ZDROWIA - PRZECIWDZIAŁANIA ALKOHOLIZMOWI
Organizacja zajęć sportowo-rekreacyjnych z udziałem dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym:
Lp. |
Nazwa oferenta |
Nazwa zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Miejsko-Gminny Klub Sportowy "TUR 1921” |
Organizacja zajęć sportowo-rekreacyjnych z udziałem dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym |
25 000 zł |
Burmistrz Maasta Turku ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie: kultury fizycznej, przeciwdziałania alkoholizmowi i pomocy społecznej
Ogłoszenie o konkursie: Ogłoszenie_otwarty_konkursu_na_2023_II_edycja.docx
Komunikat dla odbiorców ciepła
Odbiorcy wrażliwi do 8 marca muszą złożyć oświadczenia. 1 marca weszły w życie nowe przepisy dotyczące ochrony odbiorców ciepła systemowego (Ustawa z dnia 8 lutego 2023 D.U. 2023 poz. 295). Dotyczą tzw. odbiorców wrażliwych ciepła, m.in.: gospodarstw domowych, wspólnot mieszkaniowych, spółdzielni mieszkaniowych, żłobków, przedszkoli, szkół, domów pomocy społecznej i instytucji użyteczności publicznej. Dla wspomnianych odbiorców zgodnie z ustawą, od 1 marca 2023 roku będą stosowane ceny najniższe ciepła. Do 8 marca odbiorcy wrażliwi, z wyjątkiem osób fizycznych, muszą złożyć oświadczenia o spełnieniu warunków pozwalających na uznanie ich jako uprawnionych.
Wzory oświadczeń dostepne są tutaj: Wzór oświadczeń składanych przez odbiorców ciepła niebędących gospodarstwami domowymi w celu skorzystania z ceny z rekompensatą.docx
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2023
Plik do pobrania: Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2023
DRUK_zaktualizowany-harmonogram-kosztorys-i-opis-zadan.docx
Ogłoszenie otwartego konkursu ofert
arządzenie Nr 2/2023 Burmistrza Miasta Turku z dnia 3 stycznia 2023 r. w sprawie ogłoszenia otwartego konkursu ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej, kultury, ochrony i promocji zdrowia – zwalczania narkomanii, przeciwdziałania alkoholizmowi, promocji zdrowia, nauki, edukacji, oświaty i wychowania oraz pomocy społecznej w roku 2023.
Zarządzenie_nr_2.2023_ws_otwartego_konkursu_na_2023.pdf
BURMISTRZ MIASTA TURKU
ogłasza konkurs o tytuł ,,Wolontariusz roku 2022”
Tytuł ,,Wolontariusz roku 2022” może otrzymać osoba fizyczna, która bez wynagrodzenia, świadomie i dobrowolnie działała w roku 2022 na rzecz innych organizacji instytucji oraz osób indywidualnych wykraczając poza więzi rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Celem konkursu jest:
☼ uhonorowanie dobroczynnej, społecznej działalności osób, które bez względu
na wiek, wykształcenie, stan zdrowia, pracują bez wynagrodzenia na rzecz mieszkańców miasta Turku,
☼ wzmocnienie rangi wolontariusza w życiu środowisk lokalnych,
☼ podziękowanie wolontariuszom za ich pracę i zaangażowanie w działalność
na rzecz organizacji pozarządowych i mieszkańców Turku.
Do zgłaszania kandydatów zapraszamy osoby indywidualne, organizacje pozarządowe, instytucje publiczne i niepubliczne, które doświadczyły bezinteresownej, dobroczynnej, społecznej pomocy wolontariusza.
Zgłoszenia (wg karty zgłoszeń) kandydata do konkursu prosimy przesłać lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59 z dopiskiem „Konkurs o tytuł Wolontariusz roku 2022” do dnia 25 listopada br.
Szczegółowe zasady konkursu określa Zarządzenie Burmistrza Miasta Turku nr 173 / 2022 z dnia 7 listopada 2022 r. w sprawie ogłoszenia konkursu ,,Wolontariusz roku 2022” zamieszczone na stronie internetowej www.miastoturek.pl i www.bip.miastoturek.pl. dział komunikaty. Zarządzenie to dostępne jest również w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku, pokój nr 120, tel. (063) 289-61-45.
Regulamin_KONKURS_WOLONTARIUSZ_ROKU_2022.doc
Karta_KONKURS_WOLONTARIUSZ_ROKU_2022.doc
Ogłoszenie
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 4 października 2022 r.
o konsultacji z organizacjami pozarządowymi projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023
Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.
I. Przedmiot konsultacji: projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023
II. Termin konsultacji: od 4 października 2022 r. do 14 października 2022 r.
III. Forma konsultacji: złożenie pisemnej opinii lub uwag drogą pocztową na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta.
IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Turku.
W załączeniu:
*Projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2023
*Formularz zgłoszenia opinii lub uwag
Ogłoszenie_o_konsultacji_z_organizacjami_pozarządowymi_projektu_Uchwały_Rady_Miejskiej_Turku_w_sprawie_uchwalenia_
Organizacje pozarządowe z terenu miasta Turku
Szanowni Państwo,
informuję o rozpoczęciu prac nad opracowywaniem projektu "Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi na rok 2023". W związku z powyższym zapraszam przedstawicieli Państwa organizacji pozarządowej działającej na terenie miasta Turku do zgłaszania oczekiwanych form współpracy i propozycji zadań publicznych, które Państwa zdaniem powinny być wspierane przez Gminę Miejską Turek a realizowane przez organizacje pozarządowe w roku 2022. Propozycje do programu proszę zgłaszać w terminie do 26 września 2022 r. pocztową elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl lub tradycyjną na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59.
Burmistrz Miasta Turku
Protokół konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek
Pliki do pobrania: Protokół konsultacji społecznych.odt
Ogłoszenie w sprawie konsultacji projektu uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXXVI/252/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 24 czerwca 2021 r. w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek.
Pliki do pobrania:
Zarządzenie Nr 84-2022 Burmistrza Miasta Turku z dnia 24 maja 2022 r.
Załacznik nr 1 Projekt uchwały Rady Miejskiej Turku
Załącznik nr 2 Formularz zgłoszenia opinii lub uwag
Załącznik nr 3 Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 24 maja 2022 r.
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 24 marca 2022 r. o konsultacji projektu Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Gminy Miejskiej Turek na lata 2022-2025
Plik do pobrania: Ogłoszenie_o_konsultachach_projektu_Programu_Profilaktyki_i_Rozwiązywania_Problemów_Alkoholowych_oraz_Przeciwdziałania_Narkoman.zip
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2022
Plik do pobrania: Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2022.docx
BURMISTRZ MIASTA TURKU
na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r., poz. 1057 ze zm.) oraz Uchwały Nr XLII/277/21 Rady Miejskiej Turku z dnia 18 listopada 2021 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
ogłasza otwarty konkurs ofert
na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie:
- kultury fizycznej,
- kultury,
- ochrony zdrowia (zwalczania narkomanii, przeciwdziałania alkoholizmowi),
- promocji zdrowia,
- nauki, edukacji, oświaty i wychowania,
- turystyki,
- pomocy społecznej,
- działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych,
- ekologii i ochrony zwierząt,
- działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości.
Treść pełnego ogłoszenia wraz z informacją o zasadach przyznawania dotacji, miejscem i trybem składania ofert oraz terminem, trybem i kryteriami stosowanymi przy dokonywaniu wyboru ofert znajdują się tutaj: Ogłoszenie otwartego konkursu na 2022 rok.pdf
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2022 w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania - udzielenie pomocy logopedycznej.
Plik do pobrania: Udzielenie pomocy logopedycznej - 2022.docx
Burmistrz Miasta Turku
ogłasza
otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie nauki, edukacji, oświaty i wychowania
Ogłoszenie_konkurs_ofert_eukacja_i_wychowanie_2022.docx
BURMISTRZ MIASTA TURKU
ogłasza
konkurs o tytuł ,,Wolontariusz roku 2021”
Tytuł ,,Wolontariusz roku 2021” może otrzymać osoba fizyczna, która bez wynagrodzenia, świadomie i dobrowolnie działała w roku 2021 na rzecz innych organizacji instytucji oraz osób indywidualnych wykraczając poza więzi rodzinno – koleżeńsko – przyjacielskie.
Celem konkursu jest:
☼ uhonorowanie dobroczynnej, społecznej działalności osób, które bez względu na wiek, wykształcenie, stan zdrowia, pracują bez wynagrodzenia na rzecz mieszkańców miasta Turku,
☼ wzmocnienie rangi wolontariusza w życiu środowisk lokalnych,
☼ podziękowanie wolontariuszom za ich pracę i zaangażowanie w działalność na rzecz organizacji pozarządowych i mieszkańców Turku.
Do zgłaszania kandydatów zapraszamy osoby indywidualne, organizacje pozarządowe, instytucje publiczne i niepubliczne, które doświadczyły bezinteresownej, dobroczynnej, społecznej pomocy wolontariusza.
Zgłoszenia (wg karty zgłoszeń) kandydata do konkursu prosimy przesłać lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Klienta Urzędu Miejskiego w Turku ul. Kaliska 59 z dopiskiem „Konkurs o tytuł Wolontariusz roku 2021” do dnia 25 listopada br.
Szczegółowe zasady konkursu określa Zarządzenie Burmistrza Miasta Turku nr 160 / 2021 z dnia 12 listopada 2021 r. w sprawie ogłoszenia konkursu ,,Wolontariusz roku 2021” zamieszczone na stronie internetowej www.miastoturek.pl dział aktualności i www.bip.miastoturek.pl. dział komunikaty. Zarządzenie to dostępne jest również w Wydziale Spraw Społecznych Urzędu Miejskiego w Turku, pokój nr 120, tel. (063) 289-61-45.
regulamin_KONKURS_WOLONTARIUSZ_ROKU_2021.doc
karta_zgłoszenia_KONKURS_WOLONTARIUSZ_ROKU_2021.doc
Ogłoszenie
Burmistrza Miasta Turku
z dnia 25 października 2021 r.
o konsultacji z organizacjami pozarządowymi
projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
Do udziału w konsultacjach zaproszone są organizacje pozarządowe i podmioty wymienione w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie prowadzącymi działalność statutową na terenie Gminy Miejskiej Turek w przedmiocie uchwały.
I. Przedmiot konsultacji: projekt uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2022
II. Termin konsultacji: od 26 października 2021 r. do 4 listopada 2021 r.
III. Forma konsultacji: złożenie pisemnej opinii lub uwag drogą pocztową na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59, elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl lub bezpośrednio w Urzędzie Miejskim w Turku w Biurze Obsługi Klienta.
IV. Komórka odpowiedzialna za przeprowadzenie konsultacji: Wydział Spraw Społecznych w Urzędzie Miejskim w Turku.
Pliki do pobrania:
FORMULARZ_ZGŁASZANIA_UWAG_-_konsultacje_programu_współpracy_2022.docx
działalność_pożytku_publicznego_na_rok_2022.docx
Ogłoszenie o możliwości składania uwag do oferty na realizację zadania publicznego pn. "Klub Otwarty Świat"
Pliki do pobrania:
Ogłoszenie o możliwości zgłaszania uwag
Klub Otwarty Świat - oferta z własnej inicjatywy Stowarzyszenie Tu i Teraz
Organizacje pozarządowe
z terenu miasta Turku
Szanowni Państwo,
informuję o rozpoczęciu prac nad opracowywaniem projektu ,,Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi na rok 2022".
W związku z powyższym zapraszam przedstawicieli Państwa organizacji pozarządowej działającej na terenie miasta Turku do zgłaszania oczekiwanych form współpracy i propozycji zadań publicznych, które Państwa zdaniem powinny być wspierane przez Gminę Miejską Turek a realizowane przez organizacje pozarządowe w roku 2022. Propozycje do programu proszę zgłaszać w terminie do 28 września 2021 r. pocztową elektroniczną na adres: aleksandra.purcel@miastoturek.pl lub tradycyjną na adres: 62-700 Turek, ul. Kaliska 59.
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2021 w zakresie kultury fizycznej
Szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych oraz organizacja i udział w zawodach/imprezach sportowo-rekreacyjnych z zakresu piłki nożnej
Lp. |
Nazwa oferenta |
Nazwa zadania |
Kwota dotacji |
1. |
Miejsko-Gminny Klub Sportowy ,,TUR 1921” Turek |
Szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych w poszczególnych dyscyplinach sportowych oraz organizacja i udział w zawodach |
15 000 zł |
2. |
Fundacja Piotra Reissa |
Treningi piłkarskie oraz udział w rozgrywkach Wielkopolsko-Lubuskich Lig Piłkarskich dla dzieci i młodzieży z Turku |
-* |
RAZEM |
15 000 zł |
*oferta spełniła wymogi formalnych, ale w II etapie postępowania konkursowego nie otrzymała wymaganej liczby punktów
Burmistrz Miasta Turku ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej w roku 2021
Plik do pobrania: konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej w roku 2021
Protokół konsultacji społecznych dotyczących projektu uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek
Plik do pobrania: Protokół konsultacji społecznych dot. projektu uchwały Rady Miejskiej Turku
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 04 czerwca 2021 r. o konsultacji z organizacjami pozarządowymi projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie zasad wynajmowania lokali wchodzących w skład mieszkaniowego zasobu Gminy Miejskiej Turek:
Pliki do pobrania: Zarządzenie Nr 75-2021 Burmistrza Miasta Turku z dnia 04 czerwca 2021 r.
Załącznik nr 1 do Zarządzenia Nr 75
Spotkanie otwarte z NGO - woj. wielkopolskie
Zapraszamy przedstawicieli stowarzyszeń, fundacji, klubów sportowych, lokalnych grup działania, ochotniczych straży pożarnych, kół gospodyń wiejskich oraz obywatelki i obywateli oraz samorządowców zaangażowanych w sprawy społeczne na otwarte spotkanie z organizacjami obywatelskimi z województwa wielkopolskiego. Termin: 19.05.2021 r., godz. 17:00-20:00 na platformie zoom. Zgłoszenia udziału w spotkaniu poprzez link: https://wrk.org.pl/spotkanie-otwarte-z-ngo-woj-wielkopolskie/ Osobom zgłoszonym przekazany będzie link do spotkania na platformie ZOOM.
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej, kultury, ochrony i promocji zdrowia – zwalczania narkomanii, przeciwdziałania alkoholizmowi, promocji zdrowia, nauki, edukacji i wychowania, pomocy społecznej, turystyki, działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, ekologii i ochrony zwierząt oraz działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości w roku 2021.
Pliki do pobrania: Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2021.docx
Zaktualizowany harmonogram kosztorys i opis zadań 2021 r. - druk do pobrania.docx
Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Poznaniu serdecznie zaprasza przedstawicieli organizacji pozarządowych z subregionu konińskiego na spotkanie informacyjno – doradcze online dotyczące otwartego konkursu ofert na realizację w formie wspierania zadań publicznych Województwa Wielkopolskiego z dziedziny pomocy społecznej w roku 2021, które odbędzie się 4 marca 2021 r. (czwartek) o godz. 09.30, na platformie Zoom.
Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową
w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie: kultury fizycznej, kultury, ochrony zdrowia, nauki, edukacji, oświaty i wychowania, turytyki, pomocy społecznej, działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, ekologii i ochrony zwierząt, działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości
Treść ogłoszenia poniżej
Plik do pobrania:Ogłoszenie otwartego konkursu ofert na 2021.docx
25.01.2021r.
BURMISTRZ MIASTA TURKU na podstawie art. 11 i art. 13 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz.U. z 2020 r. poz. 1057) oraz Uchwały Nr XXVII/206/20 Rady Miejskiej Turku z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021 zarządza ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie: NAUKI, EDUKACJI, OŚWIATY I WYCHOWANIA.
Ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku z dnia 29 października 2020 r. o konsultacji z organizacjami pozarządowymi projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku w sprawie uchwalenia Programu współpracy Gminy Miejskiej Turek z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2021
Pliki do pobrania:
Ogłoszenie konsultacje programu współpracy na rok 2021
Formularz zgłoszenia opinii lub uwag dotyczących projektu Uchwały Rady Miejskiej Turku
Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2020
Plik do pobrania: Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2020.pdf
Plik do pobrania: Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej w roku 2020.pdf
Plik do pobrania: Wyniki otwartego konkursu ofert na realizację zadań publicznych w roku 2020.pdf
Burmistrz Miasta Turek ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych w zakresie kultury fizycznej, kultury, ochrony i promocji zdrowia – zwalczania narkomanii, przeciwdziałania alkoholizmowi, promocji zdrowia, turystyki, pomocy społecznej, działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych, ekologii i ochrony zwierząt oraz działalności wspomagającej rozwój gospodarczy, w tym rozwój przedsiębiorczości w roku 2020
Plik do pobrania: Ogłoszenie o otwartym konkursie ofert na realizacje zadan publicznych w roku 2020.pdf
Burmistrz Miasta Turek ogłasza otwarty konkurs ofert na wsparcie realizacji zadań publicznych przez organizacje pozarządowe oraz podmioty wymienione w art. 3 ust 3 w/w ustawy, prowadzące działalność statutową w danej dziedzinie poprzez dofinansowanie zadań realizowanych na rzecz mieszkańców Turku w zakresie: nauki, edukacji, ośwaity i wychowania, ochrony zdrowia - przeciwdziałania alkoholizmowi
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2015 r. poz. 1515) oraz art. 5a ust. 1 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r.
o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 ze zm.) Rada Miejska Turku uchwala, co następuje:
Ustawa z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 ze zm.) stanowi, iż organy administracji publicznej współpracują z organizacjami w realizowaniu zadań publicznych. Zgodnie z art. 5a ww. ustawy organ stanowiący jednostki samorządu terytorialnego uchwala roczny program współpracy z organizacjami pozarządowymi i podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Program został skonsultowany na zasadach określonych w Uchwale Nr XL/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji.
Konsultacje przeprowadzono w dniach 3 – 13 listopada 2015 r. Żadna z organizacji pozarządowych nie wniosła uwag do programu, co jest świadectwem prawidłowego i oczekiwanego zakresu współpracy.
Wobec powyższego podjęcie uchwały uważam za zasadne.
Rozdział I
Ilekroć w tekście mowa jest o:
1. „ustawie” - rozumie się przez to ustawę z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2014 r. poz. 1118 ze zm.)
2. „programie” - rozumie się przez to Program współpracy Gminy Miejskiej Turek
z organizacjami pozarządowymi i podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego na rok 2016,
3. „mieście” - rozumie się przez to Gminę Miejską Turek,
4. „organizacjach” - rozumie się przez to organizacje pozarządowe, o których mowa w art. 3 ust. 2 ustawy oraz podmioty, o których mowa w art. 3 ust. 3 ustawy, które prowadzą swoją działalność na rzecz mieszkańców miasta Turku,
5. „dotacji” - rozumie się przez to dotację celową w rozumieniu art. 126 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013, poz.885 ze zm.),
6. „konkursie” - rozumie się przez to otwarty konkurs ofert, o którym mowa w art. 11 ust. 2 i w art.13 ustawy.
Rozdział II
1. Celem głównym programu jest określenie zasad, zakresu, form i obszarów współpracy organów samorządu miasta z organizacjami w zakresie realizacji zadań publicznych w roku 2016.
2. Cele szczegółowe programu to:
1) podniesienie skuteczności i efektywności realizacji zadań publicznych poprzez rozwój współpracy miasta z organizacjami,
2) poprawa jakości życia oraz pełniejsze zaspokajanie potrzeb społecznych mieszkańców miasta poprzez stwarzanie im możliwości i warunków do uczestnictwa w życiu publicznym,
3) zapewnienie efektywnego wykonywania zadań publicznych miasta przez włączenie do ich realizacji organizacji pozarządowych,
4) budowanie i umacnianie partnerstwa pomiędzy miastem, a organizacjami,
5) promowanie społeczeństwa obywatelskiego poprzez wspieranie aktywności mieszkańców miasta,
6) budowanie pozytywnego wizerunku miasta poprzez wszechstronne wspieranie organizacji,
7) otwarcie na innowacyjność oraz konkurencyjność poprzez umożliwienie organizacjom wystąpienia z ofertą realizacji konkretnych zadań publicznych,
7) tworzenie warunków do wzmacniania rozwoju istniejących oraz powstawania nowych organizacji.
Współpraca miasta z organizacjami będzie odbywać się w oparciu o zasady:
1) pomocniczości, w myśl której współpraca miasta z organizacjami oparta jest na obopólnej chęci wzajemnych działań, w dążeniu do jak najlepszych efektów w realizacji zadań publicznych w celu realizacji ich w sposób ekonomiczny, profesjonalny i terminowy,
2) suwerenności stron, według której strony mają prawo do niezależności i odrębności,
3) partnerstwa, która oznacza dobrowolną współpracę równorzędnych sobie podmiotów w rozwiązywaniu wspólnie zdefiniowanych problemów i osiąganiu razem wytyczonych celów,
4) efektywności, która polega na dokonaniu wyboru sposobu wykorzystania środków publicznych zapewniającym celowość i oszczędność realizacji zadania przy uzyskaniu najlepszych efektów z poniesionych nakładów,
5) uczciwej konkurencji, która polega na równym traktowaniu wszystkich podmiotów w oparciu o takie same kryteria oceny zgłoszonych ofert konkurujących organizacji,
6) jawności, która oznacza że wszystkie możliwości współpracy miasta z organizacjami są powszechnie znane, dostępne, jasne i zrozumiałe w zakresie procedur i kryteriów współpracy.
1. Przedmiotowy zakres współpracy miasta z organizacjami obejmuje realizację zadań własnych miasta określonych w art. 4 ust. 1 ustawy.
2. Priorytety oraz zadania realizowane w formie współpracy pozafinansowej i finansowej w poszczególnych obszarach, określone zostały w § 5 i § 6 programu.
3. Program nie obejmuje zadań własnych z zakresu pomocy społecznej tj. usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych zleconych na lata 2013 - 2016.
Współpraca miasta z organizacjami realizowana będzie w formach określonych
w ustawie, a w szczególności:
1) pozafinansowych, które dotyczą sfer:
a) informacyjnej, w szczególności poprzez:
-konsultowanie z organizacjami, odpowiednio do zakresu ich działania, projektów aktów normatywnych a w szczególności aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
-wzajemne informowanie się o planowanych kierunkach działania,
-udzielanie informacji o możliwościach dofinansowania zadań publicznych z innych źródeł,
-przekazywanie organizacjom informacji za pośrednictwem Biuletynu Informacji Publicznych lub innych środków przekazu informacji lokalnej,
-prowadzenie elektronicznej bazy danych o organizacjach na stronach internetowych Urzędu Miejskiego w Turku;
b) organizacyjnej, w szczególności poprzez:
-użyczanie lub wynajem nieodpłatnie bądź na preferencyjnych warunkach lokali komunalnych, pomieszczeń w budynkach użyteczności publicznej,
-umożliwianie dostępu do lokalu oraz wyposażenia niezbędnego do prowadzenia spotkań organizacji, realizujących zadania publiczne na rzecz mieszkańców miasta,
-wspieranie w przygotowaniu dokumentacji na realizacje zadań publicznych z dofinansowanych z innych źródeł niż budżet miasta Turku,
-organizację otwartych spotkań organizacji z przedstawicielami samorządu,
-przygotowywanie sprawozdań i analiz dotyczących realizacji niniejszej uchwały;
c) pozostałej, a w szczególności poprzez:
-tworzenie - w miarę potrzeby - wspólnych zespołów o charakterze doradczym i inicjatywnym, złożonych z przedstawicieli organizacji;
-inicjowanie lub współorganizowanie - w miarę zgłaszanych potrzeb – szkoleń i doradztwa dla organizacji,
-udzielanie rekomendacji organizacjom, które ubiegają się o dofinansowanie z innych źródeł,
-udzielanie pomocy w promowaniu działalności organizacji pozarządowych poprzez udostępnienie stron internetowych Urzędu Miejskiego w Turku celem informowania o bieżącej działalności organizacji oraz podejmowanych przez nich działaniach,
-promowanie organizacji, które uzyskały dofinansowanie na realizację zadań na rzecz mieszkańców miasta z innych źródeł zewnętrznych.
2) finansowych poprzez zlecanie realizacji zadań publicznych według trybów określonych w ustawie.
Do priorytetowych zadań Gminy Miejskiej Turek w 2016 roku we współpracy z organizacjami należą:
1) wspieranie i upowszechnianie kultury fizycznej:
-szkolenie dzieci, młodzieży i dorosłych w poszczególnych dyscyplinach sportowych oraz organizacja i udział w zawodach,
-organizacja zajęć i imprez sportowo – rekreacyjnych w okresie ferii zimowych i letnich,
-organizacja imprez rekreacyjno – sportowych;
2) kultury:
-prowadzenie działań i inicjatyw kulturalnych mających istotne znaczenie dla rozwoju kultury i tradycji miasta;
3) ochronę i promocję zdrowia:
a) zwalczanie narkomanii:
-prowadzenie działań profilaktycznych i edukacyjnych w zakresie przeciwdziałania narkomanii,
b) przeciwdziałanie alkoholizmowi:
-prowadzenie świetlic profilaktyczno-wychowawczych dla dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
-prowadzenie działalności profilaktycznej dla dzieci i młodzieży poprzez dostarczanie im pozytywnych wzorców spędzania wolnego czasu,
-organizowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych z udziałem dzieci i młodzieży z rodzin z problemem alkoholowym,
-organizowanie obozów terapeutycznych dla osób uzależnionych i współuzależnionych od alkoholu,
-udzielenie rodzinom, w których występują problemy alkoholowe, pomocy psychospołecznej i prawnej, a w szczególności ochrony przed przemocą w rodzinie;
c) promocji zdrowia:
-prowadzenie działań na rzecz pomocy osobom niepełnosprawnym, w tym terapia, rehabilitacja, integracja społeczna,
-prowadzenie działań profilaktycznych, edukacyjnych w zakresie ochrony i promocji zdrowia;
4) nauki, edukacji, oświaty i wychowania:
-prowadzenie inicjatyw oświatowych, organizacja wypoczynku o charakterze edukacyjnym dla dzieci i młodzieży;
5) turystyki:
-organizacja przedsięwzięć turystycznych promujących walory krajoznawcze i architektoniczne miasta Turku i okolic;
6) pomocy społecznej:
-prowadzenie świetlicy środowiskowej dla dzieci i młodzieży z rodzin ubogich,
-prowadzenie działań na rzecz osób starszych,
-prowadzenie działań związanych z dożywianiem rodzin i osób znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej i materialnej,
-organizacja imprez i spotkań (np. Andrzejki, Mikołajki itp.) dla dzieci z rodzin ubogich oraz osób starszych
-zwiększenie dostępności pomocy rodzinom ubogim, w których stosowana jest przemoc.
Program obowiązuje od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2016 r.
1. Realizacja programu obejmuje działania:
1) Rady Miejskiej Turku i jej komisji w zakresie wytyczenia polityki społecznej i finansowej miasta,
2) Burmistrza Miasta Turku w zakresie realizacji zadań publicznych z uwzględnieniem dostępnych środków finansowych i procedur oraz ich kontrolę i ocenę, a także konsultacje aktów prawa w dziedzinach dotyczących działalności statutowej organizacji oraz bieżącą współpracę z organizacjami,
3) organizacji w zakresie udziału w realizacji zadań publicznych oraz konsultacji projektów aktów normatywnych, w szczególności aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej.
2. Zlecanie realizacji zadań obejmuje zadania priorytetowe określone w § 6 Programu oraz zadania zgłoszone na wniosek organizacji w trybie art. 19a ustawy.
3. Zlecanie realizacji zadania publicznego może mieć formę:
1) wspierania zadań publicznych wraz z udzieleniem dotacji na dofinansowanie ich realizacji,
2) powierzania wykonania zadań publicznych, wraz z udzieleniem dotacji na finansowanie ich realizacji.
4. Zlecanie realizacji zadań publicznych odbywa się w trybie otwartego konkursu ofert, chyba że przepisy odrębne przewidują inny tryb zlecania.
5. Celem konkursu jest wyłonienie organizacji wykonujących określone zadania publiczne na rzecz miasta i jego mieszkańców i udzielenie dotacji na realizację wybranych ofert.
6. Dotacje nie mogą być udzielone na:
1) pokrycie deficytu zrealizowanych wcześniej przedsięwzięć,
2) zakup budynków lub lokali, zakup gruntów,
3) działalność gospodarczą organizacji,
4) udzielenie pomocy finansowej osobom fizycznym lub prawnym,
5) działalność polityczną lub religijną.
7. Szczegółowe warunki realizacji zadań publicznych zawiera ogłoszenie Burmistrza Miasta Turku o otwartym konkursie ofert oraz umowa na realizację zadania publicznego.
8. Na podstawie oferty realizacji zadania publicznego Burmistrz Miasta Turku może zlecić realizację zadania publicznego wraz z udzieleniem dotacji na jego realizację w trybie art. 19a ustawy, pod warunkiem zabezpieczenia w budżecie miasta środków finansowych.
9. W sytuacjach wyjątkowych i losowych określonych w art. 11a ustawy realizacja zadania publicznego może nastąpić z pominięciem otwartego konkursu ofert.
Miasto współpracując z organizacjami, w ramach uchwalonego programu na rok 2016 przeznacza środki finansowe na realizację zadań publicznych organizacjom, w wysokości nie mniejszej niż 400.000 zł, pod warunkiem zabezpieczenia środków w uchwale budżetowej miasta Turku na rok 2016.
Rozdział X
1) liczby ogłoszonych otwartych konkursów ofert,
2) liczby zadań , których realizację zlecono organizacjom,
3) liczby ofert, które wpłynęły od organizacji,
4) liczby umów zawartych z organizacjami na realizację zadań publicznych w ramach środków finansowych przekazanych organizacjom przez miasto,
5) wysokości udziału środków własnych organizacji zaangażowanych w realizację zadań publicznych,
6) wysokości środków finansowych przekazanych organizacjom przez miasto na realizację zadań publicznych przez organizacje ,
7) liczby osób, które były uczestnikami, bezpośrednimi beneficjentami zadań realizowanych przez organizacje.
2. Burmistrz Miasta Turku, nie później niż do dnia 30 kwietnia 2017 roku, przedkłada Radzie Miejskiej Turku sprawozdanie z realizacji programu oraz publikuje ww. sprawozdanie w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Turku.
1) zaproszenie organizacji do zgłaszania propozycji form współpracy i propozycji zadań publicznych planowanych do realizacji w roku 2016,
2) przygotowanie projektu programu i wprowadzenie do jego treści propozycji form współpracy i zadań zgłoszonych przez organizacje,
3) skierowanie projektu programu do konsultacji w trybie Uchwały Nr XLI/360/10 Rady Miejskiej Turku z dnia 16 września 2010 r. w sprawie określenia szczegółowego sposobu konsultowania z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie projektów aktów prawa miejscowego w dziedzinach dotyczących działalności statutowej tych organizacji,
4) rozpatrzenie opinii lub uwag złożonych przez organizacje podczas konsultacji,
5) skierowanie projektu programu pod obrady Rady Miejskiej Turku celem uchwalenia.
1. Komisje konkursowe do opiniowania ofert w otwartych konkursach ofert powołuje zarządzeniem Burmistrz Miasta Turku.
2. W skład komisji konkursowych wchodzą minimum 3 osoby.
3. W skład komisji konkursowych wchodzą przedstawiciele Burmistrza Miasta oraz osoby wskazane przez organizacje, z wyłączeniem osób reprezentujących organizacje biorące udział w konkursie.
4. W pracach komisji konkursowych mogą uczestniczyć także, z głosem doradczym osoby posiadające specjalistyczną wiedzę w dziedzinie obejmującej zakres zadań publicznych, których konkurs dotyczy.
5. Komisje konkursowe dokonują oceny złożonych ofert w terminie i według kryteriów określonych w ogłoszeniu o otwartym konkursie ofert.
6. Rozstrzygnięcia komisji zapadają w głosowaniu jawnym, zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy członków komisji.
7. Komisje konkursowe sporządzają i przedstawiają Burmistrzowi Miasta protokół wraz
z propozycją wyboru ofert i wysokością dotacji na realizację zadania publicznego.

Prowadzenie działań na rzecz osób starszych:
Nazwa oferenta / Tytuł zadania Kwota dotacji
Stowarzyszenie TU I TERAZ / Klub Seniora "Promyk" - 10 000 zł